Befrielsesteologien i Ecuador.7. Politisk sundhed og liv i midten af ​​verden








Osvaldo Hurtados ankomst til magten var tilbagevenden af ​​indflydelsen fra den katolske kirke, som siden den liberale revolution i 1895, ledet af Eloy Alfaro, havde oplevet en magtstrid og det med Alliance for Progress, som udbredte religion i områderne i Sierra og Amazonas, befrielsesteologien eller den marxistiske kirke blev udbredt på områderne ved kysten, som i Esmeraldas, gennem OCAME, Bondeorganisationen Muisne Esmeraldas, i Sierra gennem Monsignor Proaño med hans populære radioer og i Amazon, gennem Monsignor La Vaca, myrdet af Huaorani oprindelige folk, Camelitas og Domicos præster fra Sucumbios, som beskyttede de ukontaktede oprindelige nationaliteter eller Taromenani fra Orellana, Josefinos fra Tena og Pastaza. sælgerne i Morona Santiago, de enorme og næsten affolkede Amazonas provinser, som stod over for de evangeliske i HCJB, og Summer Institute of Linguistics.
I Quito havde det katolske universitet givet tilflugt til argentinske jesuitter, som flygtede fra de blodige argentinske diktaturer som Vileda, på det tidspunkt, hvor den nuværende pave Francisco arbejdede i de fattige kvarterer i Buenos Aires, i terroren for Condor-planen, med kidnapningen og forsvinden af ​​tusindvis af unge mennesker og børn.
Oswaldo Hurtado, advokat og professor ved det katolske universitet, kom til magten i hænderne på det tyske kristendemokrati, som finansierede hans kandidatur og det katolske universitet, som en bastion for at forhindre spredningen af ​​befrielsesteologien, hvoraf pave Johannes Paul II, af polsk oprindelse og antikommunist, var en fjende.
Med Osvaldo Hurtados ankomst til magten, det katolske universitet, som på det tidspunkt var de riges universitet, fordi med gratis adgang til statsuniversiteter, Velasquista-pøbelen, oprindelige folk, fattige sorte og mestiser, kvinder med færre ressourcer Økonomiske, han kunne læse universitetsuddannelser, så det holdt op med at være, hvad universiteter var indtil før Velasco Ibarra, mødestedet for de rige og gode familier ved navn, hvor unge fra overklassen fandt kærester, venner, partnere og det politiske parti som projekterer dem, hvilket var rollen for Central University of Quito, State University of Guayaquil eller Azuay University of Cuenca.
  Nu blev den rolle overtaget af private universiteter. De første var de katolske universiteter, som blev beskyttere af moral, tro og familier.
De katolske universiteter i Quito og Guayaquil blev det folkelige demokratis vugge, som placerede Hurtado, Mahuad og Noboa i præsidentembedet.
I de sidste måneder af min landmedicin i Cabo San Francisco, besøgte min storebror, som havde været et offer for militarisme i 70'erne, en pistol, som min mor havde givet ham for at dræbe Min fars elsker. en tysk kvinde, som han havde to børn med, som bestridte min fars penge med min mor, og hans kærlighed med os, for nu fik de også nye børn.
   Min far. Ud over sine huse og lejligheder i Quito købte han en 1.000 hektar stor gård, som han kaldte Imperio, i Tandapi, et sogn på Via Quito Santo Domingo, 40 minutter fra hovedstaden, hvor de havde skyskove, fugle, trætømmer og lægeplanter såsom drageblod eller kinin, og lægeplanter såsom guaviduca eller pedorrera. Der tog jeg min bedstemor, som min mor havde fordrevet fra Conocoto-gården, med hende begyndte jeg at producere beklædte lægeplanter, efter at den landlige var færdig.
  Jeg fandt også ud af, at min bror havde hvide fosfor-imps, brugt til fester til at lave fyrværkeri, men brugt af selvmordsbombere. På mit sidste besøg i Quito, før jeg afsluttede mit liv på landet i Kap, fortalte jeg min mor om min brors problem, jeg bad hende om ikke at tvinge ham til at være morder og om at sætte ham under psykiatrisk behandling hos en af ​​mine lærere. i psykiatrien, som han gjorde. Problemet var, at det lithium, han brugte til at kontrollere sin mani-depression, forårsagede ham impotens, hvorfor han forlod den, og gentog de manio-depressive episoder, som blev mere komplicerede, da han dedikerede sig til bodybuilding, for at stoppe med at være tynd, blive meget stor og muskuløs, fordi han brugte anabolika plus mandlige hormoner, som komplicerer maniodepressionsbilledet, førte dette til sidst til hans død.
Nyheden om hans død kom til mig på Kap, efter at en fæle og gigantisk sort sommerfugl vækkede os midt om natten, næste dag. Nyheden fik os til at tage af sted i en båd klokken 3 om eftermiddagen sammen med 6 andre mennesker. Verónica var i den syvende måned af graviditeten. Da hun forlod båden, hvor hun var den eneste kvinde, satte motoren sig fast på en sandbanke. Turen var en Odyssey, hvor jeg næsten mistede min kone og min første datter, Antonella.


El primer golpe bajo al presidente Daniel Noboa

LA NOTICIA DE HOY. Arthur Brown reemplazará a Michael Fitzpatrick en la Embajada de  EE. UU. en Quito. Quito. El Senado de los Estados Uni...